Overslaan en naar de inhoud gaan

Credit management

Credit management heeft in theorie drie doelen: optimalisatie van het werkkapitaal, beheer van kredietrisico’s en het voorkomen van wanbetaling. In de praktijk passen we echter een op maat gemaakte aanpak toe, afgestemd op de specifieke behoeften van jouw onderneming. Onze experts zorgen voor een proactieve benadering met duidelijke procedures die respectvol zijn naar jou en passen bij de strategie van je organisatie. We bieden inzicht in de klantenportefeuille, met risico-evaluatie en prioritering, en presenteren dit overzichtelijk in rapportages voor directe toegang tot relevante informatie. 

  • Focus op grotere geheel, inclusief nauwkeurige facturatie
  • Facturatie en klachtenbehandeling
  • All round benadering voor een efficiënt beleid
  • Beoordeling van het huidige credit management niveau

Uw aanspreekpunt voor Credit management

Met meer dan 15 jaar ervaring binnen creditmanagement en een uitgebreide achtergrond in financieel beheer en risicobeheer, ben ik gespecialiseerd in het optimaliseren van werkkapitaal, het verkorten van Days Sales Outstanding (DSO) en het voorkomen van wanbetalingen zonder hierbij de klantrelatie uit het oog te verliezen.

Mijn rollen binnen creditmanagement hebben me daarenboven het belang geleerd van een nauwe samenwerking met verschillende afdelingen binnen een bedrijf om een geïntegreerde strategie te ontwikkelen die het financiële beheer versterkt.

Door een grondige screening van klanten, continue monitoring van hun kredietwaardigheid en een proactieve opvolging kunnen bedrijven risico’s minimaliseren, waardoor ze altijd over voldoende liquiditeit beschikken om te investeren in groei en dagelijkse operaties. 

Ann Goossens, expert Credit management

Meer weten over Credit management?

Contacteer Ann Goossens,
onze expert in Credit management